• Post author:

Kas ir UTM saites?

Vai zināt, kas ir UTM saites un kā tās var palīdzēt digitālajā mārketingā? Patiesībā interneta lietotāji sastopas ar šīm saitēm ik uz soļa, tikai nepievēršot uzmanību, tās paliek ikdienas rutīnas ēna. UTM saites daudziem marketinga specialistiem palīdz marķēt konkrētu ierakstu saites sociālo tīklu kontos, atdalīt plūsmas no dažādiem rakstiem un pat sadalīt maksas reklāmas. Lasi šo rakstu tālāk un uzzini daudz jauna!

No UTM vēstures

Saīsinājuma pamatā tiek likts Urchin Tracking Module (UTM)  parametri ir pieci URL parametru varianti, ko izmanto, lai izsekotu digitālā mārketinga kampaņu efektivitāti dažādos datplūsmas avotos un publicēšanas medijos. Tos ieviesa Urchin. Uzņēmumu Urchin Software Corp. 2005. gada aprīlī nopirka Google Inc., veidojot Google Analytics. 2008. gada aprīlī Google izlaida Urchin 6, bet 2009. gada februārī Google izlaida Urchin 6.5, integrējot AdWords. Urchin 7 tika izlaists 2010. gada septembrī. 2012. gada 28. Martā.pārstaja pastāvet Urchin kā atsevišķs produkts un tika pilnība integrāts Google Analytics. Tieši tādēļ Google Analytics UTM saites atbalsta joprojām. 

Kādeļ vērts lietot UTM tagus?

UTM tagi URL saitē identificē kampaņu, kas novirza datplūsmu uz konkrētu vietni un attiecina pārlūka vietnes sesiju un sesijas pēc tam. Parametrus var pārsēt ar analīzes rīkiem un izmantot pārskatu aizpildīšanai. Piemēram, jūs aktīvi postojat sociālajos tīklos. Lai varētu analizet apmeklejumu no katra ieraksta atsevišķi, noteikt tā efektivitāti, jums nepieciešams sagatavot ievietojamas saites ar kampaņu nosaukumiem un varēsiet Google analytics redzēt kad un cik daudz mājaslapā apmeklēta no konkrētajiem ierakstiem. Šādi varat monitoret apmeklējumu no SEO rakstiem vai arī atdalīt influenceru veidoto plūsmu no pašu veidotā satura. Ja sūtot e pastus ievietojat vienkāršu saiti, tad šis apmeklējums tiek iekļaut tiešajā apmeklējumā, bet ja pievienosiet UTM tagus saitēs, varēsiet šo plūsmu ievirzīt atsevišķi e pastu kanālā.

Google Analytics uzstādījumi

Google Ads marķē katru kanālu pats. Facebook Ads ir ispēja marķēt saites ar UTM tagiem. Vienīgais, var būt nepieciešamība konfigurēt jūsu Google Ads. Tas ir jādara optimizējot kanālu plūsmu, jeb pareizāk sakot jāveic kanālu grupēšanu.  Jebkurā gadījuma UTM tagi jums var palīdzēt sakārtot un detalizētāk iegūt datu plūsmu par jūsu veiktajām aktivitātēm.

Atbildēt